Zaterdag 16 mei was de tweede 'fysieke' bijeenkomst van de Vereniging voor Digitale Autonomie in wording. 17 enthousiaste deelnemers wisselden van gedachten over wat de vereniging aan activiteiten gaat ontwikkelen en hoe we dat gaan doen. Die deelnemers waren grofweg in drie groepen te onderscheiden:
- Mensen met veel technische kennis die alternatieven voor 'Big Tech' ontwikkelen en aanbieden. Hier wordt onder andere gewerkt aan een concept voor 'collectieve self-hosting´.
- Mensen met kennis over hoe de overstap van 'Big Tech' naar de alternatieven te maken en anderen daarbij willen helpen. Activiteiten in ontwikkeling: organiseren van overstapavonden, individuele overstapcoaching voor particulieren en kleine organisaties.
- Mensen die als individu of als vertegenwoordiger van organisatie willen overstappen en daarbij hulp zoeken.
In de herfst zal een tweede fysieke bijeenkomst worden georganiseerd. Ondertussen zal online verder gewerkt worden aan de ontwikkeling van de vereniging